· Partner

ZÁJEM O e-TRUCK MAN STÁLE ROSTE

Poptávka dopravních společností po novém těžkém nákladním automobilu MAN s elektrickým pohonem stále roste - díky nedávnému výraznému rozšíření portfolia až na milion možných variant.

  • Pouhých sedm měsíců po zahájení prodeje: Téměř 2 000 poptávek a objednávek na nový e-truck
  • Prodána prakticky všechna vozidla z "exkluzivní počáteční flotily".
  • Dosud největší objednávka: 100 e-nákladních vozidel pro Jackyho Perrenota z Francie.
  • Roste také prodej zákazníkům z oblasti veřejných služeb
  • Člen představenstva společnosti MAN pro prodej Friedrich Baumann: "Zájem zákazníků je ohromující - zahájení prodeje předčilo očekávání."

"Pokud jde o elektromobilitu, nestíháme. Odezva na náš e-truck je mezi našimi zákazníky velmi dobrá. Zahájení prodeje předčilo naše očekávání," řekl na tiskové konferenci v polovině června Friedrich Baumann, člen představenstva společnosti MAN Truck & Bus odpovědný za prodej a zákaznická řešení. Přibližně sedm měsíců po zahájení prodeje již bylo zaregistrováno téměř 2 000 poptávek a objednávek na nové elektrické nákladní vozy MAN eTGX a MAN eTGS.

Zájem dopravních firem byl ještě podpořen nedávným výrazným rozšířením portfolia: Nové verze podvozků eTGX a eTGS lze díky různým rozvorům, verzím kabiny, výkonům motorů, bateriím a mnoha dalším specifickým prvkům všestranně přizpůsobit různým odvětvím dopravy. Počet konfigurovatelných variant tak vzrostl na více než milion. "Od chvíle, kdy jsme rozšířenou nabídku představili na veletrhu IFAT, zájem zákazníků výrazně vzrostl, zejména v komunálním sektoru," dodává Friedrich Baumann.

MAN například nedávno vyhrál v Rakousku dvě výběrová řízení na dvounápravové a třínápravové nákladní vozy s bateriovým elektrickým pohonem. Zákazníkem je sdružení, které sdružuje dvanáct firem z oblasti komunálních služeb. V příštích čtyřech letech to bude znamenat potenciální prodej 10 až 12 e-nákladních vozidel MAN ročně - celkem až 45 vozidel. Objednávky na prvních pět exemplářů již byly zadány a zahrnují verze pro svoz odpadu.

První speciální série, kterou MAN vyrobí v letošním roce, je až na několik kusů vyprodána. Velká část poptávek a objednávek se tedy již týká vozidel, která bude mnichovský závod MAN sériově vyrábět od roku 2025. Během letošního léta proto proběhnou finální úpravy, aby bylo možné "elektrifikovat" hlavní výrobní závod.
 

V současné době obdržel MAN dosud největší jednotlivou objednávku z Francie, když si Jacky Perrenot, přední francouzský dopravce pro supermarkety, objednal 100 elektrických nákladních vozidel MAN. Mnichovský výrobce očekává, že e-mobilita bude i nadále rychle růst, a předpovídá, že do roku 2030 bude polovina všech nových nákladních vozidel MAN dodaných v Evropě elektrická.


Autor: FARID COMERCIA s.r.o.
Odkaz: