MAN eTruck lídrem v oblasti elektrických náklaďáků
Nový MAN eTGX obsadil první místo v unikátním novinářském testu, těžkých nákladních vozidel s elektrických pohonem, na světě.
- MAN eTGX se umístil na prvním místě v unikátním srovnávacím testu těžkých dálkových elektrických nákladních vozidel na světě, který organizoval německý odborný časopis ‚Trucker‘
- MAN eTGX boduje nad pěti konkurenčními elektrickými nákladními vozy svou vlastní nízkou hmotností, ustáleným pohonem a jednoduchým ovládáním
- MAN eTGX získal nejvyšší skóre v hodnocení testovacích novinářů z několika evropských zemí
V rámci intenzivních několikadenních testovacích jízdách udělil mezinárodní tým novinářů z odborného časopisu‚ Trucker‘ vozu MAN eTGX nejvyšší skóre 568 bodů jako‚ celkově dobré řešení‘. Uznávaní odborníci na užitková vozidla byli ohromeni především nízkou vlastní hmotností, vyváženým pohonem, celkovým komfortním nastavením a sofistikovaným konceptem ovládání.
„Tento srovnávací test znovu dokazuje, že MAN vyvinul a uvedl na trh výjimečný produkt elektrické verze MAN TGX,“ řekl Friedrich Baumann, člen výkonné rady MAN Truck & Bus SE a zodpovědný za Sales & Customer Solutions. „Kromě funkcí popsaných v testu mají MAN eTGX a MAN eTGS vysoké hodnocení díky modulární konfiguraci baterií. Je možný výběr ze tří až šesti bateriových sad. To znamená, že naši zákazníci si mohou vybrat optimální konfiguraci vozidla z hlediska dojezdu, užitečného zatížení a doby nabíjení pro jakýkoliv potřebu v rámci svého podnikání – od dodávek zboží do supermarketů až po regionální dodávky stavebního materiálu, případně přepravu na dlouhé vzdálenosti.
Rozšířené portfolio elektrických nákladních vozidel
MAN eTrucky jsou stejně flexibilní, pokud jde o řešení nástavby: Nové verze podvozku lze vysoce přizpůsobit pomocí různých rozvorů náprav, verzí kabiny, výkonnostních tříd motorů, nakládacích přípojných míst a mnoha dalších typických funkcí. Je tedy možné více než milion konfigurovatelných variant eTrucku!
Odborný časopis ‚Trucker‘ testoval tahač s velkoobjemovým návěsem pro přepravu na dlouhé vzdálenosti. Nízká výška návěsu kolem 950 mm umožňuje elektricky přepravovat přívěsy s velkým objemem a vnitřní výškou 3 metry. S kompaktním rozvorem 3750 mm je testovaný eTGX vybaven šesti nikl-mangan-kobaltovými bateriemi, které dodávají hrubou elektrickou energii 534 kWh. Je instalována automatizovaná čtyřstupňová převodovka, která rozděluje točivý moment 330 kW a 1150 Nm z elektromotoru na zadní nápravu.
MAN se svým 360stupňovým eMobility Consulting nástrojem podporuje zákazníky ještě předtím, než si koupí nový eTruck. Konzultační služby zahrnují kromě poradenství o nejvhodnějším vozidle také zvážení specifických provozních podmínek zákazníka, včetně optimalizace nákladů, analýzy tras, optimalizace vozového parku a v návaznosti na to potřebné poradenství v oblasti dobíjecí infrastruktury.
Na konci srovnávacího testu novináři z „Truckeru“ také diskutovali o nejpalčivějším problému průlomu na trhu s nákladními elektrickými vozy – a adresovali výzvu politickým činitelům v Německu a Evropě: „Nákladní elektrické vozy jsou již připraveny, ale mezinárodní dobíjecí infrastruktura stále chybí.“
Autor: FARID COMERCIA s.r.o.
Odkaz: