· Partner

DUVENBECK ZAHAJUJE PROVOZ E-TRUCKŮ MAN V LOGISTICE PRO VOLKSWAGEN

Použití e-náklaďáků MAN je součástí programu, kterým Volkswagen směřuje k logistice důsledně šetrné ke klimatu.

  • Premiérová jízda e-trucku MAN z centrály společnosti Duvenbeck v Herne do závodu Volkswagen ve Wolfsburgu
  • Standardní trasa dlouhá 634 km se nyní jezdí čistě elektricky díky vozidlu MAN eTGX
  • E-truck MAN je pro Volkswagen klíčem k rozšíření bezemisního dodavatelského řetězce

Společnost MAN Truck & Bus dodala první elektrická nákladní vozidla skupině Duvenbeck na konci roku 2024. Od poloviny února 2025 jsou již tahače MAN eTGX pravidelně na cestách a přepravují automobilové komponenty ze střediska společnosti Duvenbeck v Herne do závodu Volkswagen ve Wolfsburgu. „První bateriové tahače pro návěsy o třímetrové výšce tak prokazují svou hospodárnost a vhodnost pro každodenní použití v naší regionální spediční síti pro logistiku materiálů na střední vzdálenosti,“ vysvětluje Simon Motter, vedoucí logistiky koncernu Volkswagen.

V Herne se zásilky od jednotlivých dodavatelů nakládají na nákladní automobily a odesílají do závodu ve Wolfsburgu. V počáteční fázi projektu elektrifikace ujede MAN eTGX 317 kilometrů v jednom směru a stejnou vzdálenost při zpáteční cestě, celkem 634 kilometrů. Baterie se nabíjejí z veřejné infrastruktury na trase a v překladišti společnosti Duvenbeck v Herne. Ještě letos, po dokončení nabíjecí infrastruktury, se však plánuje nabíjení v depu společnosti Duvenbeck Group v Peine, které se nachází na trase. Poté bude zaveden koncept „depa návěsů“: na hlavní trasu z Herne vyjedou dva e-trucky, v Peinu se návěsy odpojí a na zbývajícím úseku do Wolfsburgu je přepraví další elektrický tahač. Celková vzdálenost tam a zpět pak bude 520 a 110 kilometrů.

Model eTGX Ultra Low Liner dokonale splňuje požadavky automobilového průmyslu na velkoobjemovou přepravu. Z dlouhodobého hlediska je používání elektrických nákladních vozidel nejdůležitějším nástrojem pro snižování emisí CO₂ v silniční dopravě. Nové elektrické modely MAN jsou k tomu obzvláště vhodné: „MAN eTGX Ultra je dokonalým řešením pro bezemisní logistiku v automobilovém průmyslu. Žádný jiný sériově vyráběný elektrický tahač nedokáže převážet návěsy s vnitřní výškou tři metry. To z něj činí ideální volbu pro přepravy s vysokými nároky na objem,“ vysvětluje Friedrich Baumann, člen představenstva společnosti MAN Truck & Bus zodpovědný za prodej a zákaznická řešení. „Jsme rádi, že máme na své straně dva silné partnery – Duvenbeck a Volkswagen – kteří tuto inovaci začleňují do své každodenní logistiky.“

Partner pro ekologickou logistiku

Udržitelnost hraje v logistice společnosti Duvenbeck již řadu let klíčovou roli. „Stále častější používání elektrických nákladních vozidel, jako je MAN eTGX, je nezbytnou součástí strategie společnosti pro zavádění udržitelných a efektivních logistických řešení. Do konce tohoto měsíce budeme mít ve svém vozovém parku přibližně 15 tahačů MAN eTGX ve verzi Ultra Low Liner. Zkušenosti, které denně získáváme na cestách, aktivně přispívají k dalšímu utváření a podpoře udržitelné logistiky,“ říká Hakan Bicil, generální ředitel skupiny Duvenbeck.

Společnost Duvenbeck neustále pracuje na opatřeních, která optimalizují energetickou účinnost a šetří zdroje, jako je použití alternativních pohonů, snižování počtu nevytížených jízd či inovativní koncepce nabíjení. Použití elektrického tahače MAN je dalším příspěvkem k minimalizaci emisí CO₂ v dodavatelském řetězci. Společnosti Duvenbeck a MAN podepsaly předběžnou smlouvu na dodávku až 120 vozidel eTGX do roku 2026.

Technologické inovace jako klíčový faktor

Elektrický MAN eTGX Ultra Low Liner je průkopníkem ve své třídě: s výškou sedla pro návěs pouhých 950 mm, velmi krátkým rozvorem 3,75 m a přitom maximální kapacitou baterie nabízí dojezd kolem 500 km. Díky modulární koncepci s možností volby čtyř, pěti nebo šesti baterií a dvou verzí motoru o výkonu 449 nebo 544 koní jej však lze optimálně přizpůsobit jakémukoli přepravnímu úkolu. Kromě standardní nabíjecí technologie CCS (s výkonem až 375 kW) lze e-truck MAN objednat také s novým standardem MCS – s počátečním nabíjecím výkonem 750 kW a později až 1 megawatt – který umožňuje rychlé dobíjení baterií během přestávky řidiče v jízdě.


Autor: FARID COMERCIA s.r.o.
Odkaz: