· Partner

DACHSER PROVOZUJE PRVNÍCH 12 VOZIDEL MAN ETGX ULTRA LOW LINER

Tahače pro velkoobjemovou přepravu:

Globální poskytovatel logistických služeb Dachser rozšířil svůj vozový park o dvanáct plně elektrických nákladních vozů MAN eTGX s nízkým sedlem.

  • Hospodárné a produktivní: elektrické nákladní vozy MAN jsou vhodné pro návěsy s větší vnitřní výškou
  • Elektrická vozidla vyjíždějí do provozu přímo z výroby: řidiči společnosti Dachser z celého Německa si své nové nákladní vozy MAN eTGX převzali přímo v Mnichově

Novými tahači MAN eTGX Ultra Low Liner rozšířila společnost Dachser svůj rostoucí vozový park elektrických nákladních vozidel v segmentu velkoobjemových návěsů. Tento typ návěsu se vyznačuje o 20 cm vyšším nákladovým prostorem, jehož podlaha je necelých 100 cm nad úrovní terénu. Tyto parametry zvyšují využitelný vnitřní prostor o 8 m3 při zachování délky a šířky i celkové maximální přípustné výšky vozidla. Při dvoupodlažní nakládce poskytují mega návěsy prostor pro 67 europalet.

„Pro společnost Dachser je to další krok tomu, abychom disponovali elektrickými tahači, jež budou plně vyhovující pro dálkovou dopravu,“ říká Stefan Hohm, ředitel pro rozvoj společnosti Dachser, který nové e-trucky převzal od člena představenstva společnosti MAN Trucks & Bus pro výzkum a vývoj dr. Frederika Zohma. „Od roku 2021 se v naší evropské přepravní síti využíváme výhradně návěsy s větší vnitřní výškou, protože jsou pro dlouhé trasy ekonomičtější volbou než standardní verze. Díky nákladním vozům MAN eTGX Ultra Low Liner můžeme nyní přepravovat návěsy plně elektricky, což nám pomáhá zajistit ještě udržitelnější logistiku.“

Budoucí řidiči si svých dvanáct tahačů eTGX vyzvedli přímo v mnichovském výrobním závodě MAN Truck & Bus a rozvezli je do svých středisek po celém Německu. Jeden tahač eTGX navíc již od prosince 2024 používá nizozemská společnost Müller Fresh Food Logistics, která se zabývá přepravou potravin a kterou společnost Dachser od roku 2023 rovněž vlastní.

„Jak velké společnosti jako Dachser postupně zařazují do svých vozových parků elektrické nákladní automobily, vidíme, že přechod na pohonné systémy s nulovými emisemi se stává v nákladní dopravě realitou. Náš e truck MAN se vyznačuje modulární koncepcí baterií a je navržen tak, aby se dal přizpůsobit všem běžným přepravním úkolům, takže naši zákazníci nemusí snižovat své nároky ve srovnání s vozidly s konvenčním pohonem. To znamená, že ultranízký elektrický tahač MAN pro velkoobjemovou přepravu nabízí i při nejkratším možném rozvoru maximální kapacitu baterií a dojezd kolem 500 kilometrů,“ řekl dr. Zohm při oficiálním předávání vozidel.

Společnost Dachser systematicky rozšiřuje svůj elektrický vozový park

Společnost Dachser společně se svými zákazníky a partnery udává směr k udržitelné logistice. Realizuje dlouhodobou strategii ochrany klimatu a zaměřuje se na efektivitu, inovace a inkluzivní odpovědnost. Tento poskytovatel logistických služeb začal využívat bateriová elektrická vozidla již v roce 2015 pro bezemisní zásobování v centrech měst. V Německu provozuje tři centra e-mobility, kde testuje bezemisní nákladní vozidla pro logistiku skupiny a zkoumá vzájemné fungování fotovoltaických systémů, bateriových úložišť, inteligentních nabíjecích systémů a nabíjecí infrastruktury. Společnost Dachser v současné době provozuje více než 120 elektrických nákladních vozidel (včetně 12 nových vozidel MAN eTGX) pro místní a dálkovou dopravu po celé Evropě.

E-truck MAN: technologické inovace jako klíčový faktor

Elektrický MAN eTGX Ultra Low Liner je průkopníkem ve své třídě: s výškou sedla pro návěs pouhých 950 mm, velmi krátkým rozvorem 3,75 m a přitom maximální kapacitou baterie nabízí dojezd kolem 500 km. Díky modulární koncepci s možností volby čtyř, pěti nebo šesti baterií a dvou verzí motoru o výkonu 449 nebo 544 koní jej však lze optimálně přizpůsobit jakémukoli přepravnímu úkolu. Kromě standardní nabíjecí technologie CCS (s výkonem až 375 kW) lze e-truck MAN objednat také s novým standardem MCS – s počátečním nabíjecím výkonem 750 kW a později až 1 megawatt – který umožňuje rychlé dobíjení baterií během přestávky řidiče v jízdě. Vedle těžkých nákladních vozidel eTGX a eTGS nabízí MAN ve svém portfoliu elektrických vozidel také model eTGL pro lehkou distribuční dopravu.

Vizitka společnosti Dachser

Dachser, rodinná společnost se sídlem v německém Kemptenu, poskytuje dopravní logistiku, skladování a služby na míru ve dvou oblastech podnikání: Dachser Air & Sea Logistics a Dachser Road Logistics. Sortiment služeb doplňují komplexní smluvní logistické služby a řešení pro specifická průmyslová odvětví. Společnost je zastoupena vlastními organizačními jednotkami ve 42 zemích. Prostřednictvím rozsáhlé dopravní sítě v Evropě i v zámoří, plně integrovaných IT systémů a přibližně 34 000 zaměstnanců v 377 pobočkách poskytuje inteligentní logistická řešení po celém světě. V roce 2023 dosáhly konsolidované čisté tržby společnosti Dachser přibližně 7,1 miliardy eur. Ve stejném roce odbavila celkem 77,4 milionu zásilek o hmotnosti 40 milionů tun. Další informace najdete na adrese www.dachser.com.


Autor: FARID COMERCIA s.r.o.
Odkaz: